A digitális fényképezés elterjedésével, és az analóg laborálási technikák korlátozott elérhetősége miatt jelentős űr támadt a fekete-fehér fényképek előállítása terén. Ezt a hiányszeletet az inkjet technológiák próbálták meg kitölteni, kisebb-nagyobb sikerrel.
A Jon Cone által kifejlesztet Piezography monokromatikus tintákból és egy speciális szoftverből álló rendszer kiváló minőségű fekete-fehér nyomatok elkészítésére ad lehetőséget, melynek alap változata matt, ám 2014 óta már fényes felületű médiákra is tudja produkálni a nagy dinamikaátfogású Giclée nyomatokat.
Amikor egy digitális állományt materializálni szeretnénk, már a feldolgozás előtt tudatában kell lennünk, hogy a használt média esetünkben Fine Art papír vagy Fine Art vászon milyen denzitás megjelenítésre képes, ez determinálja a nyomat vizuális hatását.
A Hahnemühle papírok kimagaslóan jó denzitás megjelenítést kínálnak. A matt papírok maximális denzitása 1,6D körül van, ezzel szemben a Piezography Glossy rendszerg 2,8D körüli értékeket hozhatnak. Ugyan ezek a papírok Advanced Black and White technológiával 1,5D és 2,2D-re képesek.
A Piezography jelentősen javítja az Epson nyomtatók nyomtatási képességeit, lévén ez a rendszer rendelkezik a legnagyobb átfogással minden hagyományos és digitális képreprodukciós eljárás között. A fotópapír átfogása kisebb az emberi szemnél. Ennek eredményeképpen a nyomaton a csúcsfények és az árnyékok jelentősen összenyomódnak, túl kontrasztossá válnak. A Piezography tinták a megfelelő görbékkel használva a teljes tónustartományban egyenletesen jelenítik meg az árnyalatokat, anélkül, hogy tönkretennék a csúcsfényeket és az árnyékokat. Így sokkal több tónusátmenet jeleníthető meg a filmmel dolgozó fotós számára, mintha hagyományos technikával nagyíttatta volna a képeit. A digitális technikával dolgozók számára pedig az emberi szem átfogásához közeli eredményeket érhetünk el.