Piezography

Feketén Fehéren egy kicsit más

A digitális fényképezés elterjedésével, és az analóg laborálási technikák korlátozott elérhetősége miatt jelentős űr támadt a fekete-fehér fényképek előállítása terén. Ezt a hiányszeletet az inkjet technológiák próbálták meg kitölteni, kisebb-nagyobb sikerrel.

A Jon Cone által kifejlesztet Piezography monokromatikus tintákból és egy speciális szoftverből álló rendszer kiváló minőségű fekete-fehér nyomatok elkészítésére ad lehetőséget, melynek alap változata matt, ám 2014 óta már fényes felületű médiákra is tudja produkálni a nagy dinamikaátfogású Giclée nyomatokat.

Amikor egy digitális állományt materializálni szeretnénk, már a feldolgozás előtt tudatában kell lennünk, hogy a használt média esetünkben Fine Art papír vagy Fine Art vászon milyen denzitás megjelenítésre képes, ez determinálja a nyomat vizuális hatását.

A Hahnemühle papírok kimagaslóan jó denzitás megjelenítést kínálnak. A matt papírok maximális denzitása 1,6D körül van, ezzel szemben a Piezography Glossy rendszerg 2,8D körüli értékeket hozhatnak. Ugyan ezek a papírok Advanced Black and White technológiával 1,5D és 2,2D-re képesek.

A Piezography jelentősen javítja az Epson nyomtatók nyomtatási képességeit, lévén ez a rendszer rendelkezik a legnagyobb átfogással minden hagyományos és digitális képreprodukciós eljárás között. A fotópapír átfogása kisebb az emberi szemnél. Ennek eredményeképpen a nyomaton a csúcsfények és az árnyékok jelentősen összenyomódnak, túl kontrasztossá válnak. A Piezography tinták a megfelelő görbékkel használva a teljes tónustartományban egyenletesen jelenítik meg az árnyalatokat, anélkül, hogy tönkretennék a csúcsfényeket és az árnyékokat. Így sokkal több tónusátmenet jeleníthető meg a filmmel dolgozó fotós számára, mintha hagyományos technikával nagyíttatta volna a képeit. A digitális technikával dolgozók számára pedig az emberi szem átfogásához közeli eredményeket érhetünk el.

A Piezography K7 Neutral 7 szürkeárnyalatot használó tintarendszere, illetve a megfelelő nyomtatóvezérlés használata esetén a nyomtató másképp rakja le a pigment cseppeket a papírra, mint ahogy az a piacon kapható összes többi rendszer esetén történik.

A Piezography K7 Neutral a piacon kapható egyetlen akromatikus tintakészlet, melyben a tinták tisztán csak szürkék, mindféle elszíneződés nélkül. Ezért ha hideg fehér papírra nyomtatunk, a nyomat is hideg tónusú lesz. A tintakészletet úgy tervezték, hogy az ezzel készült nyomatok Hahnemühle Photo Rag fehér papíron, és 5000 Kelvines megvilágítás mellett legyenek az emberi szem számára neutrális hatásúak. Azért az 5000 Kelvinre esett a választás, mivel az ember ilyen fényviszonynál érzékel ugyanannyi vörös, zöld és kék fényt, azaz ez tekinthető neutrális fényviszonynak.

piezographyK7ink

A félreértés elkerülése végett, az Epson UltraChromaK3 tintarendszerrel készített ABW képek is impozánsak, de nem helyettesíthetik a hagyományosan laborált fekete-fehér képeket! A Piezography K7 szén alapú tintái lehetőséget adnak arra, hogy hihetetlenül részletgazdagon, finom tónusátmenetekkel, a csúcsfények és az árnyékok megtartásával jelenítsük meg képeinket.

k7-k3-text-comparison

Hisszük, hogy akik valóban műalkotásokat készítenek, megérdemlik a Piezography minőséget!